Week 2 - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Jet Bruijn - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Jet Bruijn - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Jet

25 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Davis

De tweede week is inmiddels ook bijna omgevlogen, dus het leek me wel weer tijd om een stukje te schrijven.
Het cardiologie deel van m'n stage is nu afgelopen (al ben ik nog een aantal uur on call) en is me echt super bevallen. Afgelopen week heb ik weer een aantal consulten zelfstandig kunnen doen, vooral een controle afspraak van een super lieve Labrador van 12 jaar die wel 10 verschillende medicijnen krijgt zal me bij blijven. Verder heb ik meegekeken bij een defibrillatie, hierbij werd een elektrische shock aan de hond gegeven om zijn hartritmestoornis te verhelpen (daar was het Grey's Anatomy gevoel weer) en dit was gelukkig succesvol. Vrijdag sloten we de week leuk af, we mochten oefenen met het maken van een echo van hart en buik. Ik kon het erg goed vinden met de 3 studenten waarmee ik bij cardiologie zat. Woensdag ben ik aan het eind van de dag met een van hen naar de farmers market (biologische markt) in Davis geweest. En vrijdagavond was er een bbq op de universiteit, daar waren we met z'n 4en heen en ben ik nog aan veel andere studenten voorgesteld.

En toen was het weer weekend, zaterdagochtend heb ik om te beginnen lekker rustig aan gedaan. In de middag namen Christine en Steve me mee Dixon in voor de wine stroll, een jaarlijkse wijnproeverij hier in de stad. Dit was erg gezellig, en lekker ook natuurlijk!
In de nacht van zaterdag op zondag heb ik iets heel geks meegemaakt, er was een aardbeving! Het duurde erg kort en was hier niet heftig omdat het epicentrum verderop bij Napa lag, maar wakker worden in een bewegend bed en kamer is een vreemde ervaring. Mogelijk kan er de komende dagen nog schok volgen, we moeten het maar afwachten.
Vandaag, zondag, heb ik dus de hele dag oproepdienst waardoor ik in de buurt moet blijven. Ik heb de hele middag de universiteitsstad Davis verkend, beetje gewinkeld en een mooi park ontdekt. Nu ben ik weer in m'n logeerhuis, vanavond hebben we een Amerikaans gerecht, namelijk burgers! Ik kook ook af en toe voor het hele gezin (ik probeer natuurlijk wat terug te doen voor de enorme gastvrijheid!) en van de week waren ze erg blij met mijn boerenkoolstamppot. Was toch ook wel een beetje gek hier in de warme zomer van Californie, haha. Het restje dat over was heb ik de volgende dag nog bij cardiologie uitgedeeld, ze wilden graag iets Nederlands proberen en het beviel gelukkig goed.

Morgenochtend begin ik met dermatologie, weer nieuwe mensen en een nieuwe routine waarschijnlijk, ik ben erg benieuwd!
Jullie horen snel hoe dat me bevalt.

  • 25 Augustus 2014 - 08:37

    Bertje:

    Volgens mij heb een fantastisch logeeradres .
    Doet ons goed om te lezen dat het goed met je gaat en dat je ren hoop leert.
    En we kunnen nu ook de ervaring delen van een aardbeving, wij hebben jaren geleden er twee gehad op Zakyntos , heel bijzonder zit je op je balcon moet je jezelf vasthouden aan het hek, potten en pannen uit dekeukenkastjes enz maar wel een ervaring.
    Drink niet te veel wijntjes en laat ze nu maar eens wentelteefjes, wortelen uien stampot proeven

  • 25 Augustus 2014 - 16:16

    Els:

    Hoi lieve Jet, wat een leuk verhaal weer! Ik dacht nog aan je met de berichtgeving rond de aardbeving, dat lijkt me zó eng! Hopen dat er niet te veel naschokken komen. Geweldig wat je allemaal ziet, doet en leert, ik kijk uit naar je volgende verslag! Liefs, Els

  • 25 Augustus 2014 - 19:13

    Margo:

    Hallo Jet,
    Wat een heerlijk verslag weer van je, en wat maak je weer heel wat dingen mee!
    Ook ik heb wel eens een aardbeving meegemaakt (kleintje) maar ik vond het een rare ervaring, opeens wipt de grond op en neer, of is het heen en weer? Nu ja raar was het.
    Ik zag op het nieuws dat die buurt getroffen was, maar had nog niet aan jou gedacht, sorry.

    Word het volgende diner zuurkool met worst en spek. ook zo heerlijk Hollands, je mist hier niets want het lijkt wel herfst, dus voor ons tijd voor zuurkool!

    Wel meid blijf genieten, volgens mij ben je aan het aftellen of kun je ons nog missen als kiespijn!?

    Ook ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Veel liefs Margo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davis

Jet

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 40131

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2014 - 12 September 2014

stage VS

01 November 2011 - 12 Februari 2012

Australië & Azië

Landen bezocht: