Eerste dagen UC Davis - Reisverslag uit Dixon, Verenigde Staten van Jet Bruijn - WaarBenJij.nu Eerste dagen UC Davis - Reisverslag uit Dixon, Verenigde Staten van Jet Bruijn - WaarBenJij.nu

Eerste dagen UC Davis

Blijf op de hoogte en volg Jet

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Dixon

De eerste dagen op de universiteit zijn alweer omgevlogen.
Deze 2 weken ben ik bij cardiology.
Ik vond het best wel spannend de eerste dag, alles natuurlijk nieuw.
Steve bracht me heen ipv meteen zelf te rijden, dat was wel erg fijn. Daarna begon de zoektocht naar de plek waar ik me moest melden. Gelukkig was ik daar mooi op tijd met wat hulp. Ik zit bij cardiology met 3 laatstejaars studenten, ze zijn gelukkig ontzettend behulpzaam om me wegwijs te maken. Ik dacht dat het alleen meekijken zou worden op dag 1 maar het was zo druk dat ik al meteen 2 eigen patiënten kon doen. Daardoor heb ik wel meteen de werkwijze goed kunnen ontdekken en ik was blij dat ik me in het Engels kon redden met anamneses met eigenaren en discussies met de residents. Het gaat redelijk hetzelfde als in Utrecht; studenten doen anamnese en klinisch onderzoek en daarna volgt overleg met de resident over een plan van aanpak. Je heb hier als student wel veel meer verantwoordelijkheid om alles (diagnostiek en therapie) volledig te regelen voor je patiënt. En aan het eind van de dag moet alles uitgebreid gerapporteerd zijn in het dossier.
Misschien heb ik wat veel Grey's Anatomy gekeken maar ik moet daar vaak aan denken; we hebben 's ochtends en 's avonds "rounds", ik heb "on call duties", en veel mensen lopen hier de hele dag in "scrubs". Tijdens de ochtend rounds moet iedere student z'n patiënten van de vorige dag uitgebreid presenteren. Voor we stoppen aan het eind van de dag hebben we nog een "rap up round" waarbij iedereen iets moet noemen wat je die die dag geleerd heb. Leuk om zo in team verband te werken.
Grappig om te noemen is dat het me opvalt dat ze de eigenaren hier meer pleasen. De instructies die de eigenaren meekrijgen beginnen met "thank you for bringing ... to the UC Davis" en eindigen vaak met een compliment over het dier als " she is such a sweet girl". Verder halen we de eigenaren altijd op uit de wachtkamer en ik was wat verbaasd toen ik sommige dierenartsen over de eigenaar hoorde praten als de "mom" of "dad" van het dier.
Ik ben heel blij dat ik bij Christine, Steve en hun kinderen Emma en Nick kan logeren, zijn ontzettend vriendelijk/gastvrij voor me. Ze hebben een mooi huis in Dixon, dit is een kleine plaats 10 min rijden van de universiteit. Ik mag hun 2e auto lenen, gaaf om op de Highway te rijden! Ook heb ik af en toe het gevoel alsof ik in een Amerikaanse film zit; de straten, huizen, highway, etc. het ziet eruit als je kent van films.
Aankomend weekend heb ik geen diensten, Christine en Steve hebben al heel veel leuke dingen bedacht om te doen in m'n vrije tijd dus we gaan iets leuks kiezen. Ook m'n 3 medestudenten stelden al voor om een keer 's avonds wat te drinken en Davis te laten zien.
Het is zomers weer; zonnig en over 30 graden. Ik merk er nu weinig van omdat ik in de airco zit tot minimaal 17 uur maar dit weekend ga ik ervan genieten.

  • 13 Augustus 2014 - 16:10

    Bertus:

    Geweldig dat je het naar je zin hebt,
    Gaaf dat je meteen je eigen patiënten krijgt
    En als je gaat shoppen op je vrije dagen en je komt een tshirt van Bert tegen maatje M
    Meeeeeeneeeemmmeeennnn!!!!xxxxx

  • 13 Augustus 2014 - 17:22

    Christine:

    Klinkt goed Jet! Leuk om zo met je mee te reizen! Veel plezier! Liefs Christine

  • 13 Augustus 2014 - 17:55

    Els:

    Knap dat je de energie nog hebt om zo'n leuk verslag te schrijven! Je verhaal bevestigt weer alle cliché's die we hebben over de Amerikanen. Lijkt me geweldig om mee te maken allemaal! Ik kijk uit naar je volgende bericht en tot die tijd: genieten maar weer! Groetjes, Els

  • 13 Augustus 2014 - 18:23

    Gerie:

    Wat doe je enorme indrukken en ervaring op Jet! Fijn dat Christine en Steve zo lief en gastvrij voor je zijn!
    Ga genieten van deze geweldige kans die je hebt gekregen om op zo'n prachtige plek te mogen werken!
    Lieverd, we blijven je volgen.... Dikke knuf van ons

  • 13 Augustus 2014 - 22:00

    Margo:

    Hoi Jet,
    Grappig dat je het gevoel hebt alsof je in een film zit, dat heb ik ook gehad toen ik jaren geleden in Amerika was! en ik moest wel lachen toen je schreef dat ze vader en moeder zeggen als hun baasje de hond of kat etc. komen halen.
    Wel meid wat spannend allemaal, veel plezier dit weekend, en ik zie uit naar je volgende bericht!
    Veel liefs Margo

  • 14 Augustus 2014 - 18:45

    Denise:

    Hoi Jet,

    Klinkt goed allemaal! Wat heerlijk dat het zo goed gaat en dat je zelf flink aan de slag mag gaan. Ga dit weekend ook genieten van je vrije dagen, gezellig ff op pad met je gastgezin. Lief dat ze je zo helpen en je hun auto mag lenen!

    Geniet er van en veel ervaring op doen, dan komt die baan ook vast snel!
    liefs,
    Denise

  • 15 Augustus 2014 - 00:17

    Jet Bruijn:

    Bedankt voor alle leuke reacties!
    En er zijn inmiddels veel plannen voor het weekend gemaakt, ik ga zeker genieten!
    Liefs uit de USA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dixon

Jet

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 40177

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2014 - 12 September 2014

stage VS

01 November 2011 - 12 Februari 2012

Australië & Azië

Landen bezocht: