San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jet Bruijn - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jet Bruijn - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Jet

10 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

De reis en eerste dagen in San Francisco zitten er alweer op, dus tijd voor een eerste verslagje voor ik aan de stage begin.
M'n reis zaterdag verliep prima. Roel heeft me om kwart voor 7 op Schiphol afgezet en in een kwartiertje was ik al achter de douane. Het boarden begon ook al vroeg en alle controles vielen mee dus ik zat snel in het vliegtuig. Ik kreeg nog een upgrade naar de economy comfort klasse met ruimere stoelen zodat 2 anderen bij elkaar konden zitten. We stegen iets later dan gepland op, maar de duur van de vlucht was korter waardoor we op geplande tijd aankwamen. Met 2 films, wat lezen en een paar uur slaap was de vlucht zo om. Ook op SFO airport ging alles vlot, de Amerikaanse douane viel me mee dus ik stond snel met backpack bij de trein naar de stad. Het hostel was om de hoek van het station en dus checkte ik om 14 uur in, 2 uur nadat ik geland was.
Daarna ben ik meteen lekker de stad gaan verkennen met het openbaar vervoer; beginnend met de bekende cable cars de heuvels op en af! Het was bewolkt en wat fris maar gelukkig wel droog. Tegen de avond was ik toch wel erg moe door het tijdsverschil (in NL al midden in de nacht) en dus heb ik makkelijk, maar Amerikaanse stijl, een simpel Subway broodje gegeten in het hostel. Toen ik daarna nog wat wilde lezen in bed viel ik om 21 uur eigenlijk meteen in slaap.
Ook door het tijdsverschil werd weer ik vroeg maar gelukkig wel uitgerust wakker. Het hostel verschafte beslag om zelf American Pancakes te bakken voor ontbijt, dat ging me uiteraard wel goed af;) Daarna ben ik weer lekker de stad ingegaan, de zon brak ook door dus leek een bezoek aan de haven = Fisherman's Warf erg leuk. Daar had ik mooi uitzicht op de Golden Gate Bridge, Alcatraz en een kolonie zeeleeuwen. Het was wel super toeristisch daar, ik heb m'n ogen uitgekeken naar het cliché beeld van iets te dikke Amerikanen bij alle fast-food tenten. Zelf moest ik nog best moeite doen om na m'n uitgebreide Pancakes ontbijt een normaal formaat broodje te vinden voor lunch.
Begin van de avond ben ik weer met de trein terug naar het vliegveld gegaan. Daar heb ik gelukkig makkelijk het stel waar ik logeer kunnen vinden. Vervolgens was het 1.5 uur rijden naar hun huis in Dixon.
Op naar de eerste stage dag, spannend!

  • 11 Augustus 2014 - 16:18

    Bas:

    KLinkt als een redelijke kopie van het bezoek dat ik in 2006 aan SF heb gedaan. Alleen toen heb ik nog een tijdje rondgedwaald in de Chinese wijk. Dat is ook een echte aanrader voor het geval je nog een dagje daar gaat doorbrengen. Je hebt echt het idee dat je ergens in China rondloopt. Allemaal kleine schoolkindertjes die een touw vasthouden tijdens de wandeling, zodat ze niet "wegraken" haha!

    Succes met de stage morgen.
    Gaat vast een mooie ervaring opleveren.

  • 11 Augustus 2014 - 16:36

    Pim:

    Mooi verhaal Jet en wat een belevenis meteen al. Heerlijke stad, lijkt me. Veel plezier en succes op de stageplek. We blijven je volgen!

  • 11 Augustus 2014 - 16:40

    Els:

    Leuk om te lezen, en stoer van je hoor, in je eentje zo'n stad in!
    Succes morgen, ik denk aan je!
    Els

  • 11 Augustus 2014 - 16:48

    Jet Bruijn:

    Bas, ik heb inderdaad ook door Chinatown gelopen, zeker erg leuk!

  • 11 Augustus 2014 - 16:49

    Jort:

    Leuk, Jet! Heel veel plezier in SF!

  • 11 Augustus 2014 - 20:52

    Margo:

    Fantastie´s jet, lekker genieten!
    Veel liefs Margo.

  • 11 Augustus 2014 - 22:17

    Mitzi:

    Klinkt goed Jet!!
    Ben heeeel benieuwd naar je stage ervaringen!!
    Super stoer!
    Geniet er van!
    Groetjes Mitzi

  • 11 Augustus 2014 - 22:32

    Tante Ag:

    Nou wijf, dat klinkt alvast lekker enthousiast, gaat een super reis worden ! En inderdaad, je had ze daar wel even versteld kunnen laten staan met jouw versie van de pancake. Zet 'm op, liefs uit Knollendam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Jet

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 40062

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2014 - 12 September 2014

stage VS

01 November 2011 - 12 Februari 2012

Australië & Azië

Landen bezocht: